lit-LI
04/11/2019
Ekonomikos publikacijos

Nauja Rusijos strategija - „Pagaminta Rusijoje“

Nauja Rusijos strategija - „Pagaminta Rusijoje“

Šioje apžvalgoje akcentuojama, kad susidūrusi su angliavandenilių kainų svyravimais ir Vakarų šalių ekonominėmis sankcijomis Rusija sukūrė naują strategiją „Pagaminta Rusijoje“, tačiau pastaroji davė skirtingų rezultatų.

 

 

 

 

  • Siekdama paspartinti ekonomikos diversifikaciją įsigaliojus Vakarų sankcijoms, susijusioms su Krymo aneksija, Rusija įgyvendino daugybę mechanizmų, siekdama sumažinti priklausomybę nuo importo ir angliavandenilių eksporto.
  • Specialios investavimo sutartys, skatinančios užsienio investicijas, dalies mokesčių „Rusijoje pagamintiems“ produktams sumažinimas, privilegijos dalyvaujant viešuosiuose pirkimuose – tai tik kelios iniciatyvos, skirtos stabilizuoti Rusijos ekonomiką. Daug priemonių skirta skatinti modernizavimą, technologijas ir inovacijas. Taip pat ieškoma kitų skatinimo priemonių: kuriamos specialiosios ekonominės zonos, keičiamas viešasis finansavimas, siekiama priartinti mokslinius tyrimus prie pramonės poreikių, teikiama parama eksportui, ir kt. Daugeliu atvejų siekiama skatinti vietinę gamybą, žemės ūkio produktų, farmacijos, automobilių ir informacinių technologijų sektorius.
  • „Coface“ vertinimu,reikšmingiausių rezultatų buvo pasiekta žemės ūkyje.Tam pasitarnavo Rusijos įvestas embargas maisto produktams iš tų šalių, kurios laikosi Rusijai taikomų sankcijų. Šios priemonės paskatino Rusijos gyventojus naudoti vietinės gamybos produktus, todėl jų gamyba išgyvena pakilimą.
  • Šiuo metu viešojo sektoriaus IRT padaliniams draudžiama importuoti kompiuterių, telekomunikacijų ir namų apyvokos reikmenis, jei vietiniai gamintojai siūlo tas pačias prekes. Valdžia taip pat siekia išplėsti elektroninių komponentų gamybą. Tačiau šiose srityje rezultatai išlieka kuklūs.
  • Noras sumažinti priklausomybę nuo importo yra akivaizdus ir farmacijos sektoriuje.Palankesni mokesčiai vietiniams gamintojams ir užtikrinta padėtis vietinėje rinkoje, užsienio investuotojų pritraukimas ir jų skatinimas – šios priemonės turėjo padidinti Rusijos farmacijos sektoriaus nepriklausomybę nuo užsienio rinkų. Tačiau ir šioje srityje rezultatai vertinami kaip nepakankami.
  • Automobilių gamybos sektoriuje siekiama pritraukti užsienio investuotojus specialiomis investavimo sutartimis, taikyti užsienio gamintojais mokesčių lengvatas, suteikti privilegijų dalyvaujant viešuosiuose pirkimuose. Tačiau, koncernui „Opel“ paskelbus apie grįžimą į Rusijos rinką, „Ford“ ten planuoja uždaryti savo gamyklas.
  • Taigi, strategiją „Pagaminta Rusijoje“ įgyvendinti nėra taip pat paprasta, šis procesas reikalauja ilgalaikių įsipareigojimų. Sankcijos ir atsakomosios sankcijos, verslo aplinka, didėjanti politinė rizika ir  darbo jėgos trūkumas taip pat apsunkina vidaus ir užsienio investicijas. Nors dabartinėje ekonominėje realybėje politika „Pagaminta Rusijoje“ yra būtina,  tačiau ji vis dar neatneša norimų rezultatų.

Detalesnė informacija pateiktoje studijoje.

Atsisiųsti šią publikaciją : Nauja Rusijos strategija - „Pagaminta Rusijoje“ (790,68 kB)
Viršus
  • Lithuanian
  • English