Dabartinėmis aplinkybėmis net viena neapmokėta sąskaita gali sutrikdyti verslą, ženkliai pakenkti pinigų srautams ar kelti grėsmę įmonės gyvavimui. Skolų išieškojimo paslaugos - vėluojančių atsiskaitymų įvykdymą užtikrinanti priemonė. Sužinokite, kaip veiksmingai valdyti įsiskolinimus, kol jie nevirto beviltiškomis skolomis.
Ilgesnės atsiskaitymo sąlygos, dažnesni vėlavimai ir didėjantys neapmokėtų sąskaitų skaičiai (bei sumos)... 2024 m. atidėto mokėjimo sąlygos ir toliau liko plačiai paplitusia praktika daugumoje pasaulio šalių. Ir ne be reikalo: verslas-verslui (B2B) kreditai yra pagrindinis prekybos finansavimo šaltinis. Pastaruoju metu 85% įmonių, nepaisant jų dydžio ir veiklos sektoriaus, susiduria su neapmokėtų sąskaitų problema. Atsiskaitymo įsipareigojimų nevykdymas nulemia 25% verslo bankrotų atvejų, o taip pat gali padaryti reikšmingą poveikį jūsų pinigų srautams ir verslo vystymuisi. Visi šie veiksniai lemia tai, kad skolų išieškojimo paslaugos tampa strategine verslo apsaugos priemone.
Automatizuokite prevencinių priminimų siuntimą
Tai viena lengviausių ir pigiausių, greitai visais organizacijos lygmenimis įgyvendinamų priemonių. Viskas paprasta: tereikia, kad tai taptų įpročiu. Dar nesukakus sąskaitos apmokėjimo terminui, nusiųskite klientui priminimą telefonu arba e. paštu. Kartais jau vien priminimo pakanka, kad būtų sumokėta.
„Šis kontaktas sykiu yra priemonė sustiprinti santykius su pirkėju ir užkirsti kelią jo neapsižiūrėjimui. Reguliari kontrolė primena klientams apie jų įsipareigojimus ir užtikrina atvirą komunikaciją“, -
akcentuoja Joanne Jarre, „Coface“ įmonės Prancūzijoje skolų išieškojimo vadovė
Tokia kontrolė ir priminimai itin svarbūs dėl dviejų priežasčių:
- Padeda geriau suprasti skolininko situaciją: jeigu skolininkas prašo pratęsti apmokėjimo terminą, tai gali signalizuoti, kad jis susiduria su finansiniais sunkumais, ir paskatinti jus aktyviau užsiimti skolų išieškojimu ir atsiskaitymų stebėsena;
- Padeda išsiaiškinti tam tikrus ginčus arba nesutarimus: tai suteikia galimybę išspręsti juos greitai, nepereinant į teisminio bylinėjimosi etapą, ir kuo greičiau užsitikrinti apmokėjimą.
Aktyvus valdymas ir itin greitas reagavimas: jūsų naujoji mantra ir moto
Net ir taikaus sureguliavimo etape greiti veiksmai ir reagavimas yra pagrindiniai veiksniai, užtikrinantys sėkmingą skolos išieškojimą! Kiekviena diena yra svarbi, todėl nereikia laukti: kai tik sukanka sąskaitos apmokėjimo terminas, rekomenduojama iškart inicijuoti skolų išieškojimo procedūrą.
„Venkite kliautis vien pirkėjo ir tiekėjo pasitikėjimu grįstais santykiais, nes tai gali lemti dar ilgesnį atsiskaitymo vėlavimą. Tikslas yra likti itin budriems šiuo aspektu, nesukeliant pavojaus komerciniams santykiams, ir kuo tiksliau nuspėti, kad gali būti neapmokamos sąskaitos bei nevykdomi atsiskaitymo įsipareigojimai,“ -
pataria J. Jarre.
Atidžiai stebėkite savo skolininkus
Vien tai, kad jūsų klientas buvo įsiskolinęs keletą mėnesių ar net metų, nereiškia, kad jis negalėtų sumokėti po keleto dienų! Nuolat palaikykite ryšį - apgalvotai, bet dažnokai. Skambinkite skolininkams, pasidomėkite jų situacijos pokyčiais ir skolų padengimu. Būkite supratingi, tačiau tvirtai išdėstykite savo lūkesčius.
„Galbūt šią minutę skolininkas neturi reikiamų pinigų, tačiau dar tą pačią savaitę gali sulaukti įplaukų ir galės padengti įsiskolinimą. Palaikant ryšį siekiama tapti pirmuoju kreditoriumi, kuris gaus iš skolininko mokėjimą, kai tik atsiras reikiamų lėšų,“ -
svarsto J. Jarre.
Vidinis palaikymas, mokėjimo susitarimai: sutelkite dėmesį į sprendimus!
Šiuo taikaus sureguliavimo etapu galite paieškoti pagalbos savo įmonėje, pavyzdžiui, kad būtų išvengta tolesnio skolos atidėjimo, į procesą įtraukti už įsiskolinusį klientą atsakingą pardavimo atstovą.
„Tai gali būti naudinga, nes pardavimo atstovas gali turėti kitokių įžvalgų apie kliento įmonę ir jos einamuosius prioritetus, todėl galės padėti rasti asmenis, kurie atsakingi už tiekėjo atsiskaitymus,“ -
aiškina J. Jarre.
Alternatyviai galite pasitelkti kitas derybines priemones:
- Naujas užsakymas ir sena skola: pasinaudokite naujais skolininko užsakymais, kad išreikalautumėte sumokėti seną skolą;
- Mokėjimo susitarimai: pasiūlykite skolininkui susitarti ir sudaryti mokėjimų grafiką; taip rasite taikų sprendimą ir užsitikrinsite apmokėjimą.
Atsikratykite administravimo fobijos
Dažnai praleidžiamas, tačiau labai svarbus dalykas yra dokumentai, kurie priimantiesiems sprendimus atima daugiausia laiko ir labiausiai vargina. O juk tinkamai vykdant skolų išieškojimą svarbios ne tik sąskaitos! Važtaraščiai, suteiktų paslaugų aktai - sėkmingas skolų išieškojimas yra paremtas kruopščiu dokumentavimu.
„Šie elementai yra be galo svarbūs užtikrinant skolos teisėtumą ir numatant galimus skolininko ginčus dėl suteiktos paslaugos. Ilgesniu laikotarpiu ir vykstant supaprastintam teisiniam skolos išieškojimo procesui, turint gerai parengtą bylą su tinkamais dokumentais, labiau tikėtina, kad nutartis bus priimta ir įvykdyta greičiau“, -
pabrėžia J. Jarre.
Veikite teisingai - būkite formalūs
Jeigu skolininkas nereaguoja į neformalius raginimus, pradėkite bendrauti formaliu tonu. Nurodykite, kad ketinate imtis teisinių veiksmų (pageidautina registruotu laišku su gavimo patvirtinimu), jeigu sąskaitos nebus apmokėtos per nurodytą laiką, ir skaičiuoti delspinigius.
Tiesiogiai klientams siunčiami laiškai, tokie kaip oficialūs įspėjimai, turi svarią įtaką skolų išieškojimo proceso baigčiai. Šiais oficialiais dokumentais klientams primenama apie jų įsipareigojimus ir jūsų ryžtą nesumokėjus imtis teisinių veiksmų. Jeigu vis tiek negaunate mokėjimo, galimos kitos priemonės, tokios kaip paskutinis įspėjimas prieš imantis teisinių veiksmų, mokėjimo orderis, supaprastintas teismo procesas arba teismo raginimas sumokėti, kurios dažniausiai yra veiksmingos.
„Visi kontaktai su skolininku būtinai turi būti įforminti raštu. Komercinėje teisėje įrodymai gali būti teikiami bet kokiais būdais - net e. laiškas gali būti priimtas kaip įrodymas teisinėje skolos išieškojimo byloje“, -
tvirtina J. Jarre.
Paskutinis patarimas: patikėkite beviltiškas skolas ekspertams
Kaip matote, skolų išieškojimas savomis jėgomis yra varginantis, reikalauja daug laiko, susijęs su įvairiomis procedūromis ir specifika, be jokių garantijų, kad pasiseks. Juolab, kuo senesnė skola, tuo mažesnės galimybės ją atgauti.
Esame viena pirmaujančių pasaulinių prekinių kreditų rizikos valdymo įmonių, todėl mūsų skolų išieškojimo paslaugos gerokai padidina jūsų šansus, kad bus sumokėta. Turime 200 vietos ekspertų ir 250 teisinių partnerių, kurie, pasitelkdami nuodugnų vietos rinkos, teisės aktų ir atsiskaitymų informacijos išmanymą, už jus išieško nesumokėtas skolas 190 šalių, teikdami pirmenybę taikiems sprendimams. Ir dar vienas privalumas - jūs išsaugote gerus santykius su klientu ir už šią paslaugą mokate tik nuo išieškotų skolų sumos!
Susipažinkite su mūsų skolų išieškojimo paslaugomis ir susisiekite su mūsų ekspertais jau dabar.